Pelit

Verkkopeleihin sisältyy mahdollisuus kytkeytyä asiakkaan aallonpituudelle uudella tavalla. Apprixin perustaja, pelimarkkinointiyrittäjä Jesse Jokinen auttaa markkinoijaa alkuun.

“Pelit ja erityisesti hyötypelit (gamification) soveltuvat mainiosti kuluttajien motivaation kasvattamiseen markkinointiviestiä kohtaan. Pelien kykyä luoda motivoiva ja kiinnostava ympäristö voidaan käyttää avuksi myös markkinointi- ja oppimistarkoituksissa. Silloin pelaaminen ei ole enää vain viihdettä, vaan siitä on myös hyötyä. Tyypillisesti hyöty syntyy erilaisten henkilökohtaisten tietojen ja taitojen parantamisesta mainostajan tuotteiden avulla.”

Top 5

Tee näin

Vältä näitä

1. Houkuttele hyvällä markkinointikärjellä. 1. Pakolliset toimenpiteet ennen sovellukseen pääsyä (kutsut, luvat yms.).
2. Tarjoa kuluttajalle oikeaa lisäarvoa sisällön kautta. 2. Liika tuote- tai palvelukeskeisyys kuluttajan hyödyn kustannuksella.
3. Pidä yllä ja lisää kuluttajan mielenkiintoa sovellusta kohtaan. Osallista. 3. Liian pitkät sovellukset (kaikki mahdollinen samaan pakettiin).
4. Saa hänet palaamaan saman tai uuden sovelluksen pariin. 4. Hankalat (lue: usein monipuoliset) käyttöliittymät.
5. Mittaa oikeita asioita. 5. Usko automaattiseen lumipalloefektiin järjestelmällisen kylvämisen sijaan.