Hakukoneet

Hakukoneet ovat vakiinnuttaneet paikkansa internetin käyttäjien porttina tiedon pariin. Myös niiden rooli internetmarkkinoinnissa kasvaa edelleen. Kukapa ei haluaisi olla tulossivun ensimmäisenä? Tuloksen Lasse Larvanko tietää, mitä se edellyttää.

“Perinteinen massamarkkinointi on usein luonteeltaan keskeyttävää, jossa kuluttajan median käyttö katkaistaan television mainostauolla, lehden mainoksella tai verkkosivun bannerilla. Tällöin tavoitteena on saada pysäytettyä mahdollisimman suuri joukko ihmisiä, joista vain osa huomaa mainoksen, kiinnostuu tuotteesta ja päätyy sellaisen ostamaan.

Hakukonemarkkinoinnin tarkoituksena ei ole niinkään viestiä mahdollisimman suurelle joukolle, vaan viestiä asiakkaille juuri silloin, kun he ovat omalla haullaan ilmoittaneet kiinnostuksensa markkinoijan tuotetta kohtaan.”

Top 5

Tee näin

Vältä näitä

1. Aseta tavoitteet. 1. Älä riko sääntöjä. Iso brändi voi taivuttaa niitä, pienemmät pysykööt lestissään.
2. Laadi strategia. 2. Älä tee sellaista, jota kadut lukiessasi huomisen blogeja. Kikkailut paljastuvat yllättävän helposti.
3. Mittaa tuloksia. 3. Älä luota yhteen taktiikkaan, sillä kriteerit muuttuvat aikaa myöten ja tuloksesi romahtavat.
4. Ole johdonmukainen ja pitkäjänteinen. 4. Älä alistu kiristyssuhteeseen nojaamalla vuokrattuihin linkkeihin.
5. Älä hätäile. 5. Älä innostu pelkästä liikenteestä. Aseta mitattavat tavoitteet ja seuraa niitä.