Kumppanuusmarkkinointi

Kumppanuusmarkkinointi on varsin uusi internetmarkkinoinnin väline ja se on viime aikoina kasvattanut suosiotaan. Mistä siinä oikeastaan on kysymys, sen meille kertoo Nicolas Fogelholm Tuloksesta.

“Kumppanuusmarkkinointi muuttuu yleensä tehokkaaksi markkinointi- ja myyntikanavaksi vasta, kun siihen panostetaan ja sen vuoksi tehdään työtä. Kumppanuusmarkkinointikin vaatii jatkuvaa ylläpitoa, seurantaa, optimointia ja kehittämistä. Tässä suhteessa se ei mitenkään eroa muista digitaalisen markkinoinnin muodoista.”

Top 5

Tee näin

Vältä näitä

1. Varmista että ymmärrät, mistä kumppanuusmarkkinoinnissa on kysymys. 1. Älä aloita kumppanuusmarkkinointia, jos et ole valmis sitoutumaan siihen pidemmäksi ajaksi.
2. Laske yhden asiakkaan arvo (life time value) yrityksellesi ja maksa kumppaneille riittävästi komissiota. 2. Älä myöhästele kumppanimaksujen kanssa.
3. Nosta verkkopalvelusi konversioastetta kehittämällä sekä palvelua että ostosprosessia. 3. Älä oleta, että kumppanuusmarkkinointi pyörii ja kasvaa itsestään.
4. Kommunikoi säännöllisesti kumppaneiden kanssa. 4. Älä pihistele komissioiden kanssa – kumppani on täysin tulospalkkainen myyjäsi.
5. Päivitä ja kehitä mainosbannereita sekä kumppanuusohjelmaa. 5. Älä lopeta kumppanuusmarkkinointia selvittämättä, miksei se toimi. Sitä voi kehittää.